zaterdag 31 mei 2014

Zo veel te doen, ik heb nog zo veel te doen en ook een blog dip

Ik heb een blogdip, er  is zoveel waar ik nog over wil schrijven maar het komt er niet uit, ik blijf hangen bij de eerste zin en kom niet verder. Regelmatig lees ik de tips van de blogtrommel, en meestal is dat weer genoeg voor een boost, maar vandaag wil het helemaal niet lukken. Ik zit vast, writers-block, inspiratieloos, te veel ideeën maar niet een kunnen kiezen, muurvast.

Heb me voorgenomen per blogartikel steeds een onderwerp te behandelen, maar er zijn zoveel onderwerpen:
  • hoe zit het met 4G internet in Duitsland ? Of te wel hoe levert Vodafone toch 4G Internet in een dorp dat officieel geen internet heeft ?
  • restaurant besprekingen,
  • antwoord op de steeds terugkerende vraag: is het al af ?
  • toeristische tips uit de ANWB kampioen, zoals zelf bier brouwen bij onze favoriete  Bosch Brauerei in Bad Laasphe.
  • prijsverschillen tussen Nederlandse en Duitse supermarkt, even de auto volgooien op de terugweg loont!
  • over het wel en wee van deze blog,
  • de flora en fauna in en rond het huis,
  • spoken en geesten, ze schijnen er te zitten,
  • de waterput, stille wateren hebben diepen gronden
  • verdwalen in het bos, dat overkomt me nog steeds, ondanks dat ik broodkruimels strooi
  • de pers, ze blijven maar over het Gasthuis schrijven
  • het werken met leem, fantastisch
  • het nieuwe vakwerk, dit wordt prachtig
  • de tuin, zoveel ideeën.......
 wat te kiezen ?  Ik kom er niet uit vandaag, dus laat ik het even bij dit mijmer stukje.

De kunst van het levensgenieten
Denk nu niet dat er ook geen voortgang is in het verbouwen, want die is er wel degelijk. Afgelopen weekend hadden we een mannenweekend: het vakwerk is dicht, en kan afgestuced worden aan de buitenkant. Verder heeft Bert K. mooie luiken gemaakt, die zo kunnen worden afgehangen. Mark K heeft alles stuc klaar gemaakt en en Bert Z. heeft ons een heel weekend verwend met de catering, en terloops ook nog even het gras gemaaid.  Zeer geslaagd weekend, met veel lol, voortgang  en lekker gegeten.

Als het allemaal mee zit, is voor juli de schuur klaar, en gaan we daarna verder met de verwarming. Heb inmiddels kennis aan een houtsnipperboer die dit spul in grote hoeveelheden kan leveren voor de beoogde biomeiler aka. composthoop.

Luiken maken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+