zondag 22 maart 2015

Niet naar Duitsland vanwege de belastingdienst

Deze  afslag dit weekend niet gezien
Sommige mensen denken dat ik al in Duitsland woon, maar dat is dus niet zo. Officieel woon ik nog steeds in het Noord Hollandse Spierdijk, maar reis wel behoorlijk vaak naar het oh zo prachtige Wittgenstein. Vanwege belangrijke verjaardagen  en het feit dat de jaarlijkse belastingaangifte moest worden ingevuld leek het me beter maar eens een weekendje thuis te blijven.

Het doen van belastingaangifte is voor mij ieder jaar weer een beproeving, en ik spendeer dan ook heel wat tijd met het verzinnen van smoezen om er vooral er niet aan te beginnen. Allereerst stel ik het hele gebeuren vanaf januari iedere week een week uit, totdat het dan eind maart is en dan moet ik wel, uitstel aanvragen gaat me te ver. Dan begint gelijk het volgende probleem het uitzoeken van alle papieren, want het hele jaar door stop ik alles in een schoenendoos, en pas op de dag van de belastingaangifte sorteer ik alles uit, en stop het in mappen of in de oud papierbak.

In het kader van uitstel gedrag, gedurende de hele dag diverse interessante web sites bezocht, deze blog geschreven, het verslag van het biomeiler bouwen in Abcoude alvast geschreven (nog niet gepubliceerd), serieus aan het uitzoeken hoe ik de ING graaiers voorgoed vaarwel kan zeggen , Facebook gelezen, en nog maar eens, oh er is ook nog Twitter en Pinterest, Google+ redenen genoeg om maar vooral niet aan die aangifte te beginnen. 

Met behulp van mijn dochter uiteindelijk alles uitgezocht en de vooringevulde aangifte gecontroleerd en opgestuurd, met hetzelfde voornemen als vorig jaar, om dit jaar eindelijk eens een financieel adviseur te zoeken die mij mag vertellen of het niet allemaal slimmer kan.

Duitse boetes komen met foto en een afgeplakte bijrijder, discreet!
Wat mij vooral opviel bij het uitzoeken van alle papieren is dat wij nogal wat verkeersboetes in Duitsland hebben opgelopen, bij elkaar wel zeven ter waarde van totaal 180 Euro. Allemaal zonde geld en zal me voortaan nog maar beter aan de regels houden. Op de rem bij ieder snelheidsbord! Niet langzaam uitvieren, want dat werkt in Duitsland niet. Soms zijn de boetes niet te vermijden, zoals bijvoorbeeld die keer dat het bord 70 al zichtbaar was en je alvast gas gaf, maar je toch nog even vlak voor dat bord wordt geflitst (97 Euro bingo). Of neem de beruchte plaats Niederwetter, waar je om de bocht 30 moet terwijl het vlak daar voor nog 80 is..... hier gaat iedere Nederlander en ook Duitser gegarandeerd hoe dan ook op de bon!

PS. er ligt inmiddels een nieuwe boete Niederwetter van mijn dochter en vrienden rijdend in mijn auto, 35 Euro, mag ik ff vangen.


Duitse boetes 2014




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+